Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er met je lichaam in de diepzee?

Stel, je hebt een diepzee boot en je gaat echt onwijs diep, misschien wel het diepste punt van de zee, daar stop je en ga je naar buiten. Natuurlijk ga je dood aan de enorme druk,maar wat gebeurt er net je lichaam? Word je dan volledig plat gedrukt? Wat gebeurt er met je lichaam?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
13.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er gebeurt bijna niks, je lichaam bestaat voor een groot gedeelte uit water, dat is (bijna) niet samen te drukken.
De vaste stoffen in je lichaam zijn ook niet samen te drukken.

Alleen de lucht kun je samenpersen. Dus het gedeelte waar je longen zit wordt een stuk platter maar bijv je benen zullen min of meer gelijk blijven.

Als je een ballon naar die diepte zou brengen zou het volume enorm afnemen. Maar met een lichaam gebeurt dat niet
(Lees meer...)
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Prima om een min te geven, maar leg dan even uit waarom want dit is flauw. Zo slecht is het antwoord niet, dus + om te corrigeren.
Reddie
7 jaar geleden
Het antwoord is niet niet slecht, het is gewoon goed. Plus.
Alleen denk ik niet dat je borstkas wat platter wordt, maar dat ook al je ribben gekraak worden.
Op 10km diepte is de druk namelijk 1000 atmosfeer. En dus zal er nog maar 1/1000 van je borstkasvolume over blijven.
Dat betekent ook dat je hart geen ruimte meer heeft om op te zwellen, en dus geen bloed meer kan rondpompen.
En dat er een stuk of wat luchtkamers in je hoofd zullen imploderen.
Erna55
7 jaar geleden
Plus. Ik begrijp de min niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gelukkig, ik ook niet. Je borstkas bevat toch ook een hoop wat niet of slecht samendrukt?!
Erna55
7 jaar geleden
Ik denk dat het volume van de longen " verdwijnt" tot bijna niks.
Dus je borstkas zal zo'n 2 liter aan volume verminderen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding