Kinderen hebben een kleiner hart hierdoor wordt er per slag minder bloed rondgepompt. Ook moet het hart van een kind verhoudingsgewijs meer bloed rondpompen. Deze twee factoren zorgen er dus voor dat de hartslag bij een kind hoger ligt.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/105956-hartslag-bij-kinderen.html
erotisi
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Okee dankuwel! Klopt het dat kinderen verhoudingsgewijs meer bloed moeten rondpompen omdat ze een hoger metabolisme hebben om hun lichaam op temperatuur te houden. Dus ze hebben meer zuurstof nodig voor meer dissimilatie, omdat zij meer dan grotere mensen warmte verliezen?
erotisi
7 jaar geleden
Natuurlijk zal bij een hogere hartslag ook meer zuurstof beschikbaar komen voor de cellen