Nee. De blaas is ook een holle spier.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou dan zo graag de min uitgelegd zien....
ronron1212
8 jaar geleden
Even ter ondersteuning de blaas is een holle spier
http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/bewegen/blaas-is-zelfdenkende-holle-spier/
+
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De min is niet van mij, maar strikt genomen in de blaas geen holle spier. De blaas bestaat uit verschillende lagen spieren die als het ware krom gegroeid zijn waardoor een soort zakje ontstaat. Het is dus niet één spier, maar meerdere afzonderlijke en van elkaar te onderscheiden spieren die tegen elkaar aan liggen. Zo worden verschillende lagen gevormd met spiervezels in verschillende richtingen.
Dit geldt overigens ook voor alle andere holle organen zoals je maag en darmen, baarmoeder, urinewegen enz.
De uitleg die in de link van ronron1212 gegeven wordt is een vereenvoudiging van de werkelijkheid. Je hart is de enige spier met een echte holte in die spier zonder dat die holte gevormd is door verschillende spieren samen te voegen.
Nee, je blaas is ook een spier en die is ook hol dus je hart is niet de enige.