Wat de professionelere benaming voor jonkies (Met betrekking tot dieren, zie beschrijving!)?

Op jong na weet ik even niet wat de professionelere benaming is voor jonkies.
Dus een een ander verzamelwoord voor jonkies (dus ook geen jong of jongeren) met betrekking tot alle diersoorten!

Uit een stukje van een verslag. Hoe kan ik het woord jonkies het best benoemen? :
''Jonkies van bepaalde diersoorten zijn gevoeliger voor wormen. Sommige jonkies van bepaalde diersoorten kunnen al voor de geboorte besmet raken via de bloedstroom van de moeder.''

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Het beste antwoord

Gebruik in plaats van het woord 'jonkies' het woord 'jongen', (= meervoud van jong).
8 jaar geleden
amc
8 jaar geleden
+........het enige goede antwoord (jongen werpen)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niks onwetenschappelijks aan jongen. Prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zat weer moeilijk na te denken :P . Dankjewel

Andere antwoorden (1)

Nageslacht of nakomelingen is de term die de lading voor wat betreft jouw vraag het beste dekt. Met juveniel worden in het algemeen onvolwassen dieren aangeduid, zonder verdere aanduiding van de afstamming. Je spreekt over juveniele spreeuwen als je spreeuwen in jeugdkleed aanduidt, over nakomelingen als je de jonge spreeuwen in het nest bedoelt die door de spreeuwenouders worden gevoerd. In de praktijk worden die ook vaak aangeduid als jongen. Niet als jonkies.