Hoe komen vissen in door mensen gegraven sloten en grachten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Cryofiel
8 jaar geleden
Uitgezet. Elders gevangen door een vogel die zijn buit vervolgens liet vallen. Als eitje meegelift op een blad van een waterplant dat door een graafmachine is meegenomen van plek A naar plek B. Als boven, maar dan in de modder die nog aan de graafmachine kleefde. Als eitje meegelift in een huidplooi van een kikker, pad of salamander.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel voor de snelle reactie!
erotisi
8 jaar geleden
Vroeger dachten ze wel dat leven ook wel spontaan ontstond: https://nl.wikipedia.org/wiki/Spontane_generatie
ronron1212
8 jaar geleden
Als die zelf gegraven sloten en grachten in verbinding staan met open water kunnen de vissen er makkelijk in zwemmen.

Antwoorden (2)

Soms door uitzetten, maar een vogel laat ook wel eens een vis uit zijn snavel vallen die dan toevallig in zo´n plas terecht komt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
jc54
8 jaar geleden
Plus dat watervogels ook vaak visseneitjes aan hun poten meenemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ jc54 dat is het juiste antwoord; het gegeven antwoord is niet waarschijnlijk. Als je jouw reactie als antwoord post hebben zowel jij als de vraagsteller er meer aan.
Gewoon zwemmend; sloten en grachten hebben in het algemeen een doorgaande verbinding (evt via sluizen etc) met ander water.
tinus1969