Komen er elke dag nieuwe dieren bij?

En zo ja wie geef die dieren een naam?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Het beste antwoord

Of er elke dag een nieuwe soort bijkomt weet ik niet, er worden wel dagelijks nieuwe soorten beschreven. Hoe de naamgeving in z'n werk gaat kun je bij de link lezen.

'Een aantal van deze regels is:

De naam moet voldoen aan de binominale naamgeving. Als we een nieuwe soort vinden, moeten we dus aangeven in welk geslacht dit thuishoort. Eventueel kunnen we een nieuw geslacht beschrijven.

De naam moet gegeven worden in het Latijn.

De naam mag nog niet aan een andere soort zijn gegeven. Dat is logisch, maar het kan voorkomen dat iemand niet in de gaten heeft dat een naam al in gebruik is. In dat geval moet de naam van de soort die het laatst is beschreven, worden veranderd.

De naam moet gepubliceerd zijn. Als iemand een nieuwe soort beschrijft, is het immers belangrijk dat iedereen daar kennis van kan nemen.'
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik denk dat je dier-soorten bedoelt,want dieren worden elke dag geboren.wij mensen zien ook niet alles wat er in de natuur gebeurd,maar er komen wel vaak dieren-soorten bij,of dat elke dag is denk ik niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, bij lange na niet (meer) iedere dag. Maar incidenteel duikt er nog wel eens iets op, al is het meestal iets kleins. Een wat groter dier of zoogdier wordt nog maar zelden ontdekt eigenlijk.
Degene die het dier ontdekt, is degene die het dier een naam mag geven volgens de regels van de naamgeving ; Rijk, klasse, orde, familie en geslacht blijven intact zoals ze bekend zijn en de specifieke soort dat je ontdekt hebt, maag je je eigen naam of een ander woord naar keus geven, meestal verlatiniseerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja , recent werd er nog een soort octopus achtig dier ontdekt met tentakels van 12 meter lang dat door wetenschappers in het fabeltjesrijk werd verbannen maar door toeval toch aan de oppervlakte is gekomen. In dieptes van 10 km zijn naar alle waarschijnlijkheid nog vele onbekend diersoorten te vinden. En in figuratieve zin : door de permissieve hypertolerante normvervagende maatschappij creëertt de mens zelf vrij vele individuele onverschillige diertjes die dan weer heropgevoed moeten worden in speciale instellingen maar dat is een ander verhaal.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er worden nog wel eens onbekende diersoorten ontdekt, maar die bestaan dus al. Nieuwe diersoorten komen er niet meer bij, tenzij misschien door kruising of mutatie van bestaande soorten. Integendeel, er komen juist steeds minder diersoorten, omdat er vele door uitsterven bedreigd worden, of alreeds zijn uitgestorven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biologen hebben in Papoea-Nieuw-Guinea in Zuidoost-Azië meer dan 50 nieuwe diersoorten ontdekt. Tijdens een vier weken durende expeditie in het hoogland troffen ze springende spinnen, tsjirpende kikkers en sierlijk gestreepte gekko's aan