Wat was het nut van de eerste wezens om met een ander wezen te gaan paren?

De eerste levensvormen konden zichzelf delen. Kregen die levensvormen toen door de jaren heen een mutatie, en kwamen ze erachter dat ze daarmee nakomelingen konden verwekken?
Ik snap het maar niet....

Toegevoegd na 15 minuten:
Of anders gesteld: "Hoe is dat zo ontstaan?"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Het antwoord is gewoon heel simpel, de mens is geschapen, en daarmee ook de geslachtsorganen.
Dus stond niets meer in de weg om nakomelingen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Paren is een doorontwikkeling van horizontale gentransfer, wat nu nog voorkomt bij eencelligen.

Er waren op gegeven moment wat eencelligen die de middelen hadden om genetisch materiaal met elkaar uitwisselen. Het voordeel hiervan, is dat als er een lijn is die een bepaald gen ontwikkeld heeft dat voordelig is in de omgeving, dit sneller door de populatie kan spreiden dan wanneer de verspreiding afhankelijk is van die ene lijn waarin de mutatie heeft plaatsgevonden. Het geeft ook de gedeelde genen meer mogelijkheden om zich door te ontwikkelen.

Paren is pas echt ontstaan bij meercellige organismen, toen verschillende cellen gespecialiseerde functies gingen vervullen. Dit bleek nog effectiever dan HGT, omdat bij paren de genen echt goed door elkaar gehusseld kunnen worden. Door delen van de beide ouders te ontvangen, wordt ervoor gezorgd dat de verschillen tussen generaties groter worden. Ook de variatie tussen het nageslacht onderling is groter. Aangezien variatie een essentiëel onderdeel is voor evolutie (voor selectie is verschil noodzakelijk - op kloons hoef je niet te selecteren, dat maakt geen enkel verschil), heeft dit het proces behoorlijk kunnen versnellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de evolutie zijn onwikkelingen geweest die niet te begrijpen zijn, waarom legt het ene dier eieren terwijl anderen jongen werpen.
Zeeanemonen kunnen zich zelf stekken, ieder achtergebeven stukje zeeanemoon, kan weer uitgroeien tot een complete anemoon! Maar ze kunnen zich ook afsnoeren zodat er meerdere anemonen ontstaan en ze kunnen zich geslachtelijk vemenigvuldigen.
Ze kunnen zich dus op 3 verschillende manieren vermenigvuldigen!
Ooit is er ergens, na het simpele delen van levensvormen iets anders ontstaan dat beter voldeed, of verder ontwikkeld was.
Zelfs bij de vissen legt de ene eieren en anderen zijn levendbarend.
Waarschijnlijk zijn er meer soorten geweest van vermenigvuldigen en zijn alleen de meest succesvolste overgebleven.
Het vogelbekdier is het bewijs dat de evolutie alle kanten heen kan gaan, hij heeft een staart als een bever, een bek als een eend, legt eieren en is een zoogdier, kan je het nog gekker hebben, maar het voldeed in de evolutie, dus is het er nog steeds.
De hele evolutie is gebaseerd op aanpassen of verdwijnen.
Geholpen door mutatie's en omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke verandering in de evolutie berust op toeval, dus toen het voor sommige primitieve wezens mogelijk was geworden om te paren bleken sommige nakomelingen beter in staat om zich tegen de omstandigheden te weren en dan krijg je al gauw dat soorten die daardoor ontstaan succesvoller zijn en zich dan beter ontwikkelen dan soorten die niet kunnen paren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aanvulling op de andere antwoorden is het uitvoeren van een machtspel. Het dierenrijk kent ook onderdrukking en andere zaken. Een andere toevoeging is dat het verschil tussen twee verwante soorten een geleidelijk proces van voortplanting, natuurlijke selectie en dergelijke.

Toegevoegd na 4 minuten:
is (Was ik nog vergeten). Soorten en verschillen ontstaan niet per definitie direct maar geleidelijk. Soms scheiden de wegen van elkaar en leeft één soort in verschillende gebieden. Door natuurlijke selectie blijven er één of twee kenmerken over per gebied. Ze zijn hetzelfde, maar toch anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paren geeft meer diversiteit in een soort. Meer mengeling van genetisch materiaal levert een robuustere genoom op die beter bestand is tegen ziekte en straling. Parende soorten hebben dus evolutionair voordeel en hebben zodoende meer kans om succesvolle nakomelingen te produceren. Dit is de basis van de evolutie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zwakke plekken van de een worden dan gecompenseerd door de sterke punten van de ander.
Ofwel gendefecften worden door het genoom van de ander overschreven.
Als je twee foto's hebt van hetzelfde die niet helemaal gelukt zijn maar de beeldfouten onderling verschillend hebben liggen, kun je van die twee foto's een goede maken.
Dus door zwakke punten bij de een laten overschrijven door sterke punten van de ander maak je uit twee" halven" een hele goede.
Ik schrijf hier dus vier keer hetzelfde in steeds andere woorden.
Het doel is simpel maar het heeft ons gered van de ondergang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze haden het zogenaamde oersoepje na gemaakt maar waren tot de conclussie ge komen dat het allen maar een dodelijk gif was waar niets levends uit kon komen ik wens jullie succes met je vraag .het is geschapen door onze Vader genes 3 God zei: ‘Er moet licht komen,’ en er was licht. 4 God zag dat het licht goed was, en hij scheidde het licht van de duisternis
Bronnen: