Zijn er dieren die hun hele leven blijven groeien in grootte?

Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat vele bomen (planten) vaak hun hele leven steeds groter worden. Nu hoeven bomen natuurlijk geen energie te besteden aan denken en bewegen dus gaan ze maar de hoogte en breedte in. Maar zijn er ook dieren die blijven groeien in volume (of hoogte en breedte)?

erotisi
8 jaar geleden
in: Biologie
3.1K

Het beste antwoord

Kangoeroes, sommige vissoorten (zoals haaien), hagedissen, slangen, amfibieën en koraal blijven doorgroeien tot ze sterven.

Toegevoegd na 37 minuten:
Dit verschijnsel wordt onbeperkte groei genoemd: dieren groeien snel als ze klein zijn, en blijven na het bereiken van de volwassenheid in een langzamer tempo doorgroeien.
https://en.wikipedia.org/wiki/Indeterminate_growth
SimonV
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Maar ze worden toch niet steeds groter? Dan zouden er nog dino's moeten zijn...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea Of ze sterven ver voor die tijd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook begrijp ik dat het groeiproces na volwassenheid nog maar veel minder is (maar zeker meetbaar).