Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nederlandse truffels?

Ik vraag me af of er naast Franrijke en Italië ook in nederland, belgië. duitsland of andere landen ook truffels worden gevonden. Ik ben er niets overtegengekomen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kijk maar eens op deze site:

http://player.omroep.nl/?aflID=10175306&start=0:19:11.827
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk stuk bedankt! Mijn vraag is helder beantwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is precies waar ik naar zocht hoewel ik wat meer gehoopt had. Bedankt qallen voor de antwoorden en de moeite.

Andere antwoorden (5)

Frankrijk en Italie zijn wel de bakermat voor truffels (tartufi), maar ook in Spanje, Duitsland, delen van Engeland en ex Joegoslavie komen bepaalde soorten van truffels voor.
Ik ben zelf op truffeljacht geweest in Italie en het verbaasde me toen dat ze deze opzoeken met varkens, omdat ze echt moeilijk zijn te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. In Spanje worden ze ook gevonden. In diverse streken, bijv. in de deelstaat Navarra (hoofdstad Pamplona). Speciale speurvarkens vinden deze delicatesse onder de grond. Hier kan je er meer over lezen (als je de Spaanse taal begrijpt, tenminste). http://www.valdorba.org/micovaldorba2/setas/Tuber_melanosporum_trufa_negra_boilurra_tofona.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee in Nederland zeker niet, truffels groeien namelijk op kalkrijke grond, vaak waar vroeger wijngaarden hebben gestaan.

Wel gaan er geruchten dat men kunstmatig truffels wil gaan kweken in Nederland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens quotenet.nl:

Truffels uit Nederland? ‘Volstrekte onzin!’
Nederland komt niet voor in het lijstje van landen waar truffels vandaan komen, maar daar wil een ondernemer in Nederweert verandering in brengen. De werkgroep Behoud De Peel is daar alleen faliekant op tegen, omdat ervoor gebouwd moet worden in een natuurgebied.

Fred de Leeuw, importeur van Urbani truffels in Nederland, zegt dat het inderdaad wel mogelijk is om truffels te cultiveren, maar, voegt hij eraan toe, ‘er is nog nooit een truffel aangetroffen boven de breedtegraad van Reims.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te gek artikel 35 factoren, nu kan ik verder thnx!
De Chinese truffel komt alleen in China voor. In de westerse gastronomie wordt deze bestempeld als 'inferieur'. Deze truffel zou niet de aromatische eigenschappen hebben die de Europses truffels wel bezitten, maar hij is makkelijker te oogsten en vele malen goedkoper dan de aromatische truffels, welke in prijsklasse liggen rond 2000 Euro per kilo. De Chinese truffel kost een tiental Euro per kilo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding