Evolutie kan alle kanten op - er is geen vooraf opgegeven "beste richting".

Er wordt geselecteerd op wat werkt. Soms is dat een complexere oplossing die nieuwe mogelijkheden geeft. Soms is dat door juist een simpelere manier te vinden om hetzelfde probleem op te lossen.

Elke "richting" in de evolutie wordt gecreëerd door de invalshoek van de mensen die er naar kijken. Het is niet inherent aan het proces.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hmm. Ik denk van wel. Misschien wanneer de mensen die eerst in de evolutie geloofden overstappen naar het geloof in creationisme?
Zoiets? :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens www.darwinisme.be wel,kijk maar op hun site.

Toegevoegd na 20 minuten:
Op deze site onder:Weerbarstige feiten,wordt o.a. inteelt,verlies van informatie als voorbeelden van devolutie genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een gescheiden groep van een diersoort is terug gedrongen tot zo'n kleine populatie dat het zich nog enkel kan voortplanten door incest. In zo'n geval kan er iets plaatsvinden als wat je devolutie zou kunnen noemen. Dit wordt wel weer heel snel teniet gedaan als het weer in contact komt met een grotere groep. Echter over het algemeen is de populatie grote zo groot dat een diersoort niet tot incest is verdoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aangezien we het aan de azteken niet meer kunnen vragen zeg ik in hun plaats: ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bestaat niet, maar regressie wel.