Waarvoor word fermentatie het meeste gebruikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor verrotting toch?

Het beste antwoord

In de voedingsindustrie om grondstoffen om te zetten in andere, consumeerbare stoffen. Daartoe worden vaak gistcultures ingezet. Bekend voorbeed: bier wordt geproduceerd door gisten los te laten op een mengsel van grondstoffen: het resultaat is alcohol in een mengsel van andere stoffen = bier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij de verwerking van de suikerbiet tot kristalsuiker wordt dat proces prominent gebruikt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan vele sojaproducten die het resultaat zijn van fermentatie: tempeh, natto, miso, tamari en shoyu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
belangrijk product: bier

Toegevoegd na 6 minuten:
oeps die stond er al
ander belangrijp product: gist (voor brood ed)
amigo
13 jaar geleden
Bij de bereiding van wijn is fermentatie de most (druivensap) een van de belangrijkste processen. Hier worden de suikers omgezet in alcohol.
Het is belangrijk dat dit proces goed onder controle is en per wijn vaststaat, omdat het van belang is voor de kwaliteit en smaak van de wijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijkste (financieel) product: tabak en alcohol