hoelang kan een vlieg vliegen zonder te rusten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goede vraag, maar wellicht bedoel je ook hoe hij dit volhoudt en hoeveel energie hij daarbij verbruikt. Niet zo eenvoudig te berekenen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat een vlieg heel vaak moet rusten. Dat zie je ook als er veel zijn. Ze zitten overal op. Als je er een wil meppen vliegt hij weer en meteen erna gaat hij weer zitten.

Antwoorden (1)

Een vlieg kan twee tot vier uur vliegen zonder te rusten.
Het heeft dus geen zin om een vlieg op te jagen: dat houdt hij waarschijnlijk langer vol dan jij.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En dan maar zeggen dat suiker ongezond is. PS: In de eerste link schrijft men continu 'treahlose' en dat moet zijn 'trehalose', zie https://en.wikipedia.org/wiki/Trehalose (er is nog geen Nederlandse pagina van gemaakt, zelf ontbrak het me ook aan de tijd het te vertalen nog). Ik heb echter nog niet kunnen berekenen hoeveel energie 'de gemiddelde vlieg' per uur verbruikt en met welke hoeveelheid suiker hij zijn massa dan in de vlucht houdt, want dit zou wel eens 1/10 de keer zo zuinig kunnen zijn als het modernste vliegtuig of de recentste helikopter waardoor we nog veel kunnen leren van... de dagvlieg! Thx voor het antwoord.