wij hebben een soort zwart/bruine worm/rups van ongeveer 10 cm lang gevonden met veel ppotjes zoals een rups wat voor dier is het?

ongeveer 10 cm lang
bruin zwart
torren kop
bij de sloot op het land gevonden
huid val bloedzuiger
veel pootjes van een rups

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
2.5K
Amadea
8 jaar geleden
Zo een?: http://bin.snmmd.nl/m/9w3y4efwqu84_3.jpg

Het beste antwoord

Het is of een larve van een geelgerande waterkever, of de larve van een libel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als deze larven zijn uitgegroeid, komen ze het land op om te gaan verpoppen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb weet al wat het voor een dier is. het blijkt de larve van de grote spinnende waterkever te zijn. dat is de een na grootste kever van Nederland te zijn. hij komt inderdaad op het land om zich te verpoppen.

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je de miljoenenpoot bedoelt, kijk eens op dit filmpje van wikipedia:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Black_milipede.ogg