Welk insect is dit ?

Vloog recht in een emmer met water, vermoedelijk een rover...

Picture for question
Z512099
8 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Het beste antwoord

Het is de Stinkende_kortschildkever.
In geval van gevaar/ nood, produceert deze kever een stinkende vloeistof.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Nee hoor, lees de reacties op de vraag maar.
Z512099
8 jaar geleden
Heb absoluut niets geroken, nochtans was hij in erge nood...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn nog al wat soorten kortschildkevers, zou best een van de ander soorten kunnen zijn, dat is zo niet te zien.
Maar het is van deze kevers de meest voorkomende.
Bij stress komt er een druppel stinkende stof uit de achterkant, mogelijk is dat al op het water terecht gekomen.
ja en dan is het even op.
De vleugels van deze kever zitten onder een heel kort schild opgevouwen, prima te zien op de foto.
Dus 100 % zeker een kortschild kever.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
na wat zoeken blijken er in Nederland wel 22 soorten te zijn, waarvan de wetenschappers zeggen dat veel soorten alleen op een foto niet te onderscheiden zijn.
Z512099
8 jaar geleden
Is heel aannemelijk dat hij zijn stinkende stof al kwijt was, hij viel bijna in die emmer, misschien heeft een vogel hem laten vallen.
Hij was ook minstens 3 cm, dat kon alleen de Stinkende zijn...de andere soorten zijn kleiner en minder algemeen.
Het beste antwoord.