Quote:
Bij hersendood kunnen via het ruggemerg verlopende reflexen aanwezig zijn. Dit kunnen spierrekkingsreflexen of een «triple response» aan de benen zijn, maar ook ongebruikelijke motorische reacties, zoals beweging van schouder (unilaterale benedenwaarts en naar binnen
gerichte rotatie) en arm (strekken en pronatie) bij ipsilaterale stimulatie, of schijnbare spontane bewegingen. Onder deze laatste vallen diafragmamyoclonieën en het zogeheten Lazarus-teken. Daarbij abduceren de schouders, buigen de onderarmen en worden de handen voor het sternum of zelfs tot de kin gebracht; ook flexie van de romp kan optreden.
Genoemde bewegingen berusten op ontremming van spinale motorneuronen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die werkt zeker nog enkele seconden.Toen men de guilliotine nog gebruikte knipperden sommige mensen nog een paar keer met hun ogen of hun mond ging open en dicht.

En ook bij kippen is bekend dat ze nog even doorlopen als ze onthoofd worden.Het antwoord is dus ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, zelfs als je word afgelegd na overlijden kun je nog verschillende reflexen hebben...lijkt me heel apart maar ja het kan dus wel.