is het mogenlijk van 3 personen genen te hebben?

ik heb een 2ling in de familie waarvan hun moeder vreemdging..
de 1 is van haar man de ander van haar minnaar..

nou vraag ik me 2dingen af..
kan dit of liegt mijn nicht?
en zo ja

veel beginnen als 2ling maar soms breekt dat af en kan het zijn dat je dan 3tepels heb of een extra teen..

stel dat 2eitjes bevrucht worden met 2 verschillende mannen
en 1 breek af
kan het dat je dan de genen van 3 personen heb????

wel serieus reageren aub want ik wil zoveel mogelijk weten en leren over genen enz..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alles wat je zegt is complete onzin. Behalve dat een extra teen een effect KAN zijn van de vorming van een tweeling. ik heb een 2ling in de familie waarvan hun moeder vreemdging..
de 1 is van haar man de ander van haar minnaar.. kannie stel dat 2eitjes bevrucht worden met 2 verschillende mannen kannie en 1 breek af
kan het dat je dan de genen van 3 personen heb???? Nee dan heb je gewoon weer 1 eitje dat door 1 spermacel bevrucht is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.babycenter.com/0_strange-but-true-twins-can-have-different-fathers_10364945.bc Blijkbaar kan je wel tweelingen hebben van verschillende vaders. http://nl.wikipedia.org/wiki/Superfecundatie De kans is bijzonder klein, heeft je nicht een DNA-test gedaan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan het artikel niet meer vinden. Maar in de USA is jaren geleden een tweeling (twee-ei-ig) geboren van 2 vaders, zelfs 1 blanke en 1 gekleurde baby.
Ik denk dat dan niemand gelooft als je zegt: dit is mijn broer hahaha..
Erna55
8 jaar geleden
In Nederland is een tweeling geboren die door kunstmatige inseminatie het sperma van twee verschillende vaders heeft.
Een is zwart, de andere is blank.
http://www.nrc.nl/handelsblad/van/1995/juni/17/ivf-fout-geboorte-blank-zwarte-tweeling-7271286
Erna55
8 jaar geleden
Het verhaal van de nicht lijkt me totale onzin. Wanneer je iets wilt leren over erfelijkheid, kijk bijv http://www.schooltv.nl/video/bio-bits-onderbouw-mens-en-lichaam-afl6-erfelijkheid/
tinus1969
8 jaar geleden
Voor de goede orde: dat 1 persoon genen kan hebben van 3 ouders is onmogelijk. Dat de twee personen van een tweeeiige tweeling twee verschillende vaders hebben, lijkt me heel bijzonder, maar niet onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eens met Tinus en oneens met Mr Tomaat voor wat betreft de kwestie tweeeiige tweeling van twee vaders.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als de verschillende vaders allebei blank bij twee-eiige tweelingen, dan zal het niet zo gauw aan het licht komen..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MaartenVerrips/ tinus1969 zegt hetzelfde als ik zeg...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat Eerst zeg je kannie over twee vaders en daarna toon je aan dat het wel kan. Vandaar mijn verwarring

Antwoorden (2)

Een mens heeft 46 chromosomen, =23 paar. Een eicel heeft er 23 en een spermacel heeft er 23. Een enkele eicel kan dus maar door 1 spermacel bevrucht worden. Er zijn twee soorten tweelingen: eeneiige en tweeeiige, Oftwel 1 eicel die zich na bevruchting deelt, of twee eicellen die apart bevrucht worden. Het Is theoretisch mogelijk dat, als er twee eicellen zijn, deze door andere vaders bevrucht worden, in de praktijk komt dit zeer zelden voor. Als in dat geval 1 embryo sterft, krijgt de andere niets van de chromosomen van de gestorven embry, wamt zij hebben weinig met elkaar te maken, behalve dat ze in dezelfde baarmoeder zitten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Over die extra lichaamsdelen: dit kan, maar bij eeneiige tweelingen, dan is er bij de deling iets misgegaan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Elk mens kan maar van twee personen genen krijgen: de helft van de vader en de andere helft van de moeder. Een eicel kan maar door 1 zaadcel bevrucht worden. Zodra die de eicel binnendringt treedt een mechanisme in werking dat de eicel ontoegankelijk maakt voor andere zaadcellen. Er kan er dus onmogelijk nog een bij, of die nu van dezelfde man afkomstig is of van een andere, om erfelijk materiaal in te brengen in de eicel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En als meerdere zaadcellen de eicel in willen? Hoe wordt dan bepaald wie er wel en wie er niet naar binnen mag?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ze willen er allemaal in. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.
nounka
8 jaar geleden
misschien raar maar wat als het een fotofinish is? twee vrijwel gelijk binnen, zelfs al is de ene iets sneller, dan is de andere toch al de wand aan het binnendringen,...
blijft die ene dan vasthangen of zo
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er kan echt maar 1 zaadcel met de eicel samensmelten.