Is het eten van palmtakken schadelijk voor koeien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Palmtakken? Groeien die langs de weide? Bedoeld u Buxus of laurier?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoeld u = bedoelt u. Zware dt fout...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
buxus

Het beste antwoord

Nee. Palm (buxus) takken zijn lang niet zo giftig als beweerd wordt. Koeien zijn overigens goed in staat giftige planten aan de onaangename smaak te herkennen en te laten staan. Boterbloemen bijvoorbeeld eten ze niet, niet alleen omdat ze giftig zijn maar omdat ze ze niet lusten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van de laurierplant eten ze wel. Deze is schadelijk voor drachtige koeien. Het klopt wat je zegt dat koeien (ook andere dieren) perfect weten wat ze wel en niet mogen eten. Het wordt soms anders met planten die van oorsprong niet in hun gebied voortkomen.
Een + voor je antwoord.