kan een ree die nat is een koude nacht overleven?

Ik zag eergisteren, op een fietspad op een smalle strook land met water aan beide kanten, een ree het water in springen, zwemmen en er weer uit klimmen. Het was 20.30 en al flink koud. Ik schat dat het die nacht 5 graden werd. Overleeft een ree dit? Het was een volwassen dier. En moet zelf, eerder, dmv zwemmen naar de strook gegaan zijn.. T Bergse pad, bij Ankeveen...
In "de nieuwe wildernis " gaat een nat veulen dood, vandaar mijn vraag...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Ivana
8 jaar geleden
Een volwassen dier dat het koud heeft door een natte vacht, zal blijven bewegen of rennen totdat hij zichzelf gedroogd heeft. Maak je geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat dacht je van ijskoude winterdagen en dagenlange koud en regen? Dieren in de natuur hebben daar bescherming voor.

Het beste antwoord

Ja hoor, maak je daar maar geen zorgen over.
Als het dier genoeg te eten heeft (wat bij De nieuwe wildernis niet geheel het geval was, maar momenteel wel) overleeft hij het wel.
Dieren kunnen beter tegen kou en nattigheid dan wij mensen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit heeft me gerustgesteld. Beetje laat, maar bedankt!