Van welke vogel is deze veer die ik vanochtend binnen vond?

Toen ik vanochtend wakker werd, vond ik deze veer in mijn kamer. Ik weet dat het stom klinkt dat ik het binnen vond i.p.v. buiten. De veer zal ik hieronder in een foto tonen om het duidelijker te maken. Het is onder wit en de bovenste 2 stukjes zijn lichtbruin/doorzichtig.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien een ganzenveertje uit je hoofdkussen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn die dan die kleur? Ook is het zo dat het enkele centimeters van mijn kussen vandaan lag en onder mijn bed. Hoe kan dat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blaas er maar eens naar, het verplaatst zich heel makkelijk.
Er zijn ganzen in allerlei kleuren, dus dat er kleur aan zit is niet vreemd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, onderaan ziet het er donsachtig uit, dit houdt de warmte goed vast.

Het beste antwoord

Volgens mij een kippenvetj. Dit soort veertjes vind je nog wel eens bij de eieren.
Heb je een donsdekbed? Daar zou die dan uit kunnen komen.
Of misschien uit een kippenhok in de buurt komen waaien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, veertje uit dekbed of hoofdkussen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou best kunnen. Ik zat zelf net ook te denken aan mijn dromenvanger. Die heeft ongeveer dezelfde veren en is er misschien 1 van af gevallen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt hiervoor.