Effect van stoken op slijmvliezen in de mond en ogen?

Mijn buren zijn weer begonnen met stoken (cv en openhaard) en ik merk dat door een irritatie van de slijmvliezen in mijn mond en aan mijn ogen. Wat kan dat zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Het beste antwoord

Zou inderdaad de schoorsteen laten controleren want als de buren stoken dan zou jij daar absoluut niets van horen te merken!!!

Het kan zijn dat de schoorsteen niet genoeg trekt (lees geveegd moet worden of misschien zit er wel een vogelnest bovenin) waardoor de rook te lang blijft hangen en door de kleinste kiertjes een uitweg zoekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien lekt de schoorsteen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wordt ook gerookt, dan weet je hoe een gerookte paling eruit voelt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp dat je er in je eigen huis last van hebt. Heb je misschien een raam open staan, anders zit ik te denken dat er iets lekt. CV mag je geen last van hebben, maar je kan ook de houtkachel via de CV laten lopen. Als je goed met je buren kan opschieten vraag eens wat ze in de openhaard gooien, bijv. hout met verf. En je kan proberen neusspray te gebruiken ivm allergie. Blijf de spray niet te lang gebruiken. Misschien dat het tijdelijk helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inblaasventilator met elechtrostatisch en papier filter kopen. In de muur inbouwen(uit de windrichting!) en voortaan jouw slaapkamerraam dicht houden. Openhaarden zijn zeer eco onvriendelijk apparaten van een paar zelfzuchtige snobben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En het aantal overtuigde niet-rokers met zo´n kankeverwekendstinkapparaat in huis is verbazingwekkendgroot. 's Winters post lopen in een villawijk is werkelijk dodelijk.
kan het niet zijn dat het niet aan de buren licht maar aan je eigen huis
misschien wordt de lucht bij je binnen droger omdat je de deuren en ramen meer dicht hebt dan in de zomermaanden en is het gewoon op te lossen door een luchtbevochtiger bij je binnen te plaatsen
wij hadden er ook last van heb zo n bevochtiger aangeschaft en het is over
{als je er 1 aanschaft wel opletten dat hij voldoende capaciteit heeft voor je woning}