Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben een vrouw van boven de 40. Kan ik van mezelf een man laten maken?

Ik heb begrepen dat mensen zich in principe kunnen laten ombouwen tot het andere geslacht. Toch schijnt het ook moeilijker te zijn voor vrouwen om een man te worden. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
825

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan.
Behalve de niet-lichamelijke aspecten, de sociale en juridische en financiele aspecten, is het natuurlijk de ombouw zelf:
Lichamelijke aanpassingen vrouw-naar-man (VM)

Vaste onderdelen VM
Hormoonbehandeling VM
Borstverwijdering (mastectomie)
Baarmoederverwijdering (hysterectomie)
Urinebuisverlenging en balzakconstructie

Optionele onderdelen VM
Metaidoioplastiek
Penisconstructie (falloplastiek)
Spraakles (logopedie) VM

Hulpmiddelen en prothesen VM
Hesje
Penisprothese
Zitring
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Is inderdaad moeilijk. Ik heb een transsexueel in de familie, die zich helemaal heeft laten ombouwen, maar dat wel voor zijn dertigste heeft gedaan. (m>v)
Ik vermoed dat het wel kan, maar dat het niet makkelijk gaat zijn.

Het is een gruwelijk zwaar traject... en alleen jij kan dat afwegen tegen hoe sterk je wens is om te veranderen.

Daarnaast zal je door de fysieke EN psychologische keuringen moeten komen voordat ze uberhaupt je gaan veranderen.
Als je ook maar een spoortje twijfel hebt kun je het vergeten


Ik moet zeggen, mijn familielid (tante jan of ome jaqueline, tis maar net hoe je t wil zien ;-) is er hemelsblij mee, met de verandering... gewoon omdat het MOEST.

Nu voelt ze zich beter. Veel beter.

Toegevoegd na 1 minuut:
* k vind het alleen zelf niks :-( ....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,dit is onmogelijk.Je kan je wel laten ombouwen zodat je op een man lijkt,maar een echte man zal je nooit worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vroegere vriendin van me is tegenwoordig een vriend van me.
Het is inderdaad moeilijker als vrouw man te worden dan omgekeerd.
Een paar borsten is te creeren, grotendeels door het slikken van hormonen, een werkende vagina is te maken, maar om bij vrouwen een werkende penis te creeren dat lukt niet.
Met het nemen van hormonen schijnt er wel een klein uitstulpseltje te groeien, maar dat is dus nog geen centimeter. Je kunt er vervolgens voor kiezen vervolgoperaties te laten uitvoeren waarbij ze huid van je armen of benen halen en daar maken ze dan een penis van, maar deze fungeert eigenlijk voornamelijk als plasbuis in plaats van als geslachtsorgaan, je zult namelijk nooit een natuurlijke erectie kunnen krijgen. Dan zijn er wel mensen die aan het hobby'en zijn met pompjes om een en ander voor elkaar te krijgen, maar echt natuurlijk werken kan het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding