Kan ik een kloon van mezelf ergens laten maken?

Ik heb begrepen dat klonen nu ook bij mensen mogelijk is, maar dat men de technieken nu niet commercieel open hebben gesteld, vooral vanwege de ethica. Maar is het echt mogelijk om van mezelf een kloon te 'bestellen' ergens? En Zo ja, waar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
4.6K

Het beste antwoord

Technisch gezien is het mogelijk, de vraag is inderdaad of men de technieken wil gebruiken om een mens te klonen.
In Zuid Korea is een kliniek waar je voor iets meer dan honderdduizend euro een kloon van je lievelingshond kunt laten maken. In principe kunnen ze die techniek ook toepassen op jou, maar daar zal ongetwijfeld een prijskaartje aan worden gehangen, en wellicht moet je zelf op zoek naar een bereidwillige draagmoeder.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

er schijnt een kliniek te zijn in de verenigde staten die
menselijke klonen willen gaan produceren.

Je moet er toch niet aan denken dat je door kloneren een exacte kopie van je vader of moeder wordt. Dat je erop lijkt is al erg genoeg ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Theoretisch is het al mogelijk echter ethisch gezien niet toegestaan.
Gelukkig mag ik mijn sanseferia nog wel stekken.