Wie weet wat voor spin dit is?

Bij het opruimen van de garage kwam ik deze medebewoner tegen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Het is de Grote Steadota.

Toegevoegd na 2 minuten:
De grote steatoda (Steatoda grossa) is een spin die behoort tot de kogelspinnen. Het vrouwtje wordt 6,5 tot 10 mm groot, het mannetje 4 tot 6 mm. Deze spin komt wereldwijd voor in huizen en tuinen. Wordt vaak verward met de zwarte weduwe, maar deze soort heeft geen rode zandloper. ...

Toegevoegd na 8 minuten:
Voor foto, zie link:
http://i59.tinypic.com/1z15uhg.jpg

Toegevoegd na 40 minuten:
Nog eentje:
http://i62.tinypic.com/148fa5e.jpg
Z512099
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij komt de tekening op de rug niet echt overeen.
Ik dacht eerder aan de Gevlekte Staedota (Steatoda albomaculata)
Z512099
9 jaar geleden
Het is een "vrij variabel getekende spin" volgens mijn bron, de tekening van de Gevlekte vind ik nogal geprononceerd.