Afhankelijk van het soort zebra, tussen de 32 en 46.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De bron gaat over een zebroid (NL: Zezel) niet over een zebra. Een zezel is een kruising tussen een zebra en een ezel. https://en.wikipedia.org/wiki/Zebra
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Johan0
Dan moet je beter lezen...
"A donkey has 62 chromosomes; the zebra has between 32 and 46 (depending on species) [...] while most zebroids end up with 54 chromosomes."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien leek het erop alsof ik jou antwoord probeerde af te kraken, maar dit was niet mijn bedoeling, excuus. Dit antwoord is het juiste antwoord. Mijn reactie was bedoeld als extra info.