waarom zou je een dynamisch skeletscintigram in plaats van een statisch skeletscintigram laten maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Antwoorden (1)

Antwoord is simpel en logisch. Een statisch scintigram geeft een toestand van een lichaamsdeel weer zoals een Rx foto dat doet. Het is een weergave van een toestand. Een dynamisch scintigram wordt meer gebruikt om de fysiologie = de fysiologische processen die zich afspelen in het skelet te kunnen volgen. In de holle beenderen van je skelet voltrekken zich fysiologische processen zoals bvb. de doorbloeding en werking van het beendermerg dat een rol speelt bij de aanmaak van bloedcellen. Daar is een dynamisch scintigram meer aangewezen.
Dit is het verschil in een notendop.