Wat is het verschil tussen Aziatische en Afrikaanse olifanten in gedrag?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Zo ver ik weet is het grootste verschil het uiterlijke.
Na een kleine rondgang op internet kwam uit dat het een klein verschil is in gedrag, dat gaat het over de vorming van de kudde. De Afrikaanse olifanten hebben een ouder vrouwtje die de leiding heeft. Terwijl de Aziatische olifanten veel complexere netwerk van macht heeft welke subtiel kan veranderen.

De grootste verschillen zijn te zien tussen de individuelen en minder tussen in het algemeen Aziatische en Afrikaanse olifanten.

Op grond van gedrag kun je niet het verschil merken tussen de twee soorten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Aziatische is rustiger beter te temmen en in te zetten voor werk . De Afrikaanse olifant is wat dat betreft onhandelbaar .