Welke boom is dit, met die roze bloempjes met donkerblauw glanzend hart?

Toegevoegd na 27 minuten:
Deze foto is genomen in Amsterdam, 28 september 2014. Volgens de eigenaresse is de boom wit in het voorjaar (witte bloemen). Dat suggereert dat deze roze dingetjes wellicht toch geen bloemen zijn...

Picture for question
9 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Amadea
9 jaar geleden
Geen foto? Wanneer bloeit die boom? In Nederland of elders?
Poet
9 jaar geleden
Ik heb al 4x de foto's geüpload. Ik ga wat anders proberen ...

Het beste antwoord

Dat is een Clerodendrum trichotomum Fargesii. Deze kleine, zeer exotische boom heeft een opvallende bloei (heerlijk geurend), gevolgd door uitzonderlijke stervormige vruchten in de nazomer. Vanwege de bijzondere bladgeur wordt ie in het Nederlands pindakaasboom genoemd.
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Nu je het zegt: de eigenaresse had het ook over pindakaasgeur...
jodyenboyke
9 jaar geleden
Prachtige boom!
Poet
9 jaar geleden
Onmiskenbaar!
Dank en alvast welterusten voor straks...