Je zou de weerstand van de plant kunnen meten met elektrodes.
Dan moet je wel eerst testen wat de weerstand is als de plant genoeg vocht heeft, en dan kijken hoeveel die veranderd bij minder water.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In zijn algemeenheid: ja. Maar het hangt er vanaf wat je met meten bedoelt en welke plant je in gedachten hebt. De lente ui in mijn keuken hangt slap als hij te weinig water heeft. De plant wordt dus significant korter bij watergebrek. Dit is te meten. Er zijn ook geavanceerdere methodes te bedenken. In basis worden de cellen van een plant met watertekort slap als een halflege strandbal. Dat is te meten.