Waarom krijgen homoseksuele jongeren geen voorlichting op school?

Bijna iedere school geeft seksuele voorlichting, maar hier wordt altijd uitsluitend uitgegaan van heterostellen. Waarom wordt er geen aandacht besteed aan homoseksualiteit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op wat voor school heb jij gezeten? Mijn kinders krijgen op school ook vanalles te horen over homosexualiteit en ik zelf in de jaren 80 ook, op een brave katholieke school.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in amersfoort lodestein

Het beste antwoord

Heel grappig is, dat in het een of andere islamitische land jongens masturbatie lessen krijgen, maar dit terzijde.
Ik vind best goed om homojongeren voorlichting te geven over (veilige) sex. Ik denk dat scholen geen oog hebben voor hun homo-leerlingen. Struisvogelpolitiek noemen ze dat.

Toegevoegd na 1 minuut:
In mijn tijd werd er helemaal niet over gepraat: je moest het zelf maar uitzoeken, in het fietsenhok of op klasse-avonden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij ons werd er tijdens de seksuele voorlichting wel aandacht besteed aan homoseksualiteit hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Bij mij werd een dikke 15 jaar geleden op een christelijke school dit onderwerp ook gewoon behandeld hoor.

Antwoord op je vraag is dan ook dat als jij van scholen weet waar deze voorlichting achterwege wordt gelaten je je dan misschien eens zou moeten gaan verdiepen in of ze hiertoe wel verplicht zijn, om zonodig actie te ondernemen. Toch zou ik ook in dat geval eerst met de school gaan praten als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Homoseksuele jongeren krijgen trouwens wel voorlichting, net zoals heteroseksuele jongeren, ze zitten zelf samen in de klas.

Ik ga er van uit dat je voorlichting over homoseksualiteit bedoelt. Seksuele voorlichting is deels gericht op de uitleg van het voortplanten maar ook natuurlijk de manier waarop dit wordt gerealiseerd en de "oefening" die daar aan vooraf gaat. De risico's van orale sex (herpes e.d) zijn gelijk voor hetero's en homo's. Anale sex is trouwens niet alleen voor homoseksuelen, een heterostel kan ook anale sex hebben.

Ik kan mij nog een liedje herinneren van Freek de Jonge, "Er is leven na de dood", zegt de tekst "Steek je snikkel zonder rubber in een hetero of een poot" je iets???

Bij mij werd er wel degelijk aandacht aan besteed dat homoseksuelen ook sex hebben en wat voor hun de mogelijkheden zijn.

Ik denk dat het aan de school zelf ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
homoseksualiteit is op somige scholen nog een taboe vooral op de scholen met een gelovige achtergrond.
Maar sexuele voorlichting hoort niet alleen thuis bij scholen maar ook thuis kan men het uitleggen hoe homosexualiteit in zijn werk gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Seksuele voorlichting gaat toch over de seksuele ontwikkeling bij kinderen en dat kan 2 kanten op, en beiden zijn bij kij gewoon behandeld. Verder gaat het om de gevaren bij seks, waarbij het denk ik niet uitmaakt hoe de verhouding man/vrouw is tijdens de seks, en voortplanting wat voor beide partijen relevant kan zijn, dus lijkt me niet nodig nog een aparte topic te berhandelen voor homoseksualiteit.