Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

Omdat al die dunne sprietjes tegen jouw arm- en beenharen wrijven en dat een kietelgevoel geeft. Door die haren voel jij het ook wanneer er bijvoorbeeld een vlieg op je arm of been zit. Wrijf maar eens heel lichtjes met één wijsvinger over je arm, dat geeft al een kriebelige gewaarwording.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Prima antwoord als het inderdaad om een kriebel gaat, maar de vraagsteller heeft het over jeuk... dus het is mij een beetje onduidelijk wat hij/zij nu precies bedoeld..
Amadea
9 jaar geleden
Er zijn veel mensen die kriebel als jeuk benoemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan natuurlijk, maar ik blijf de vraag dan nog steeds wat onduidelijk vinden met wat hij precies bedoeld :)
Ik heb er geen last van, maar het kan zijn dat jij allergisch bent
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De min is onterecht. De vraagsteller heeft het over jeuk en niet over dat het kriebelt.. bij jeuk kan een allergische reactie op iets (hoeft niet perse het gras te zijn) heel goed.
Als je met een microscoop kijkt naar gras dan zie je dat de randen best scherp zijn. Die jeuk achteraf kan een (over) gevoelige reactie zijn, kan ook gepaard gaan met rode strepen op de plekken waar gras in contact kwam met de huid. Er ontstaan minuscule sneetjes in de opperhuid wat de jeuk kan veroorzaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding