Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet een wit dingetje naast de nagel dat soms uit de rand van de nagel steekt?

Vaak haalt men het weg door af te knippen, soms eraf bijten of zelfs pijnlijk uittrekken wat als een resultaat een beetje uit bloeden. Men doet dat met een reden dat het nogal irriterend is als je het gewoon zo laat staan. Ik ben best nieuwsgierig of een onbeduidend dingetje wel een naam heeft.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
9.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is een nijnagel
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt. Ik heb verder gezocht en het heet inderdaad een nijnagel. Het wordt ook een dwangnagel genoemd.

Andere antwoorden (3)

Dat wordt een naainagel genoemd. Ook wel nanagel. Kijk maar eens onder naainagel
op internet. Het is heel pijnlijk als je het uittrekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naainagel of nijnagel,
De kleine, vaak harde en uitstekende stukjes naast de nagel, zijn meestal kleine stukjes uitgedroogde en daardoor losgescheurde huid. Het is dus een teken dat haar nagelriemen en zijwallen te droog . Als je 2-maal daags goede nagelriemolie op plantaardige basis gaat smeren (bijv Young Nails Rose Cuticle Oil), dan zullen de nijnageltjes vanzelf gaan verdwijnen en niet meer opnieuw ontstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik noem dat een dwangnagel. Dat blijkt inderdaad een synoniem te zijn voor nijnagel en ook stroopnagel heeft dezelfde betekenis.
(Lees meer...)
WimNobel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Interessant! Zoveel namen voor zulke onbeduidende dingetje.
Dank je wel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding