Hoe wrijft een vlieg zijn middelste pootjes tegen elkaar?

Je ziet vaak dat een vlieg zijn twee voorste pootjes tegen elkaar wrijft im schuin te maken, dat doet hij ook vaak met z'n achterste pootjes. Maar hoe gaat dat nu net zijn middelste? Die moeten toch ook schoon worden gemaakt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
Antoni
9 jaar geleden
Misschien wrijft hij het middelste (rechter/linker)pootje tegen zijn (rechter/linker)voorpootje of (rechter/linker)achterpootje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een vlieg doet dat echt niet om zich schoon te maken. Ze zitten het liefst op alles wat aan het rotten is

Antwoorden (1)

In een blog lees ik:Met spanning wacht ik nog af hoe hij zijn middelste poten aan zal pakken. Maar die gaan paarsgewijs, over elkaar wrijvend onder zijn buik door.

http://mailgroep.seniorweb.nl/schrijversgroep2/vgeer5.htm
fremar
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Grappig verhaal! Jammer dat het met de vlieg niet goed afloopt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, arme Henkie! :(