Hoe diep kan een insect in je oor kruipen?

Ik had vandaag een vliegje in m'n oor die er uitgespoten moest worden. Nu vroeg ik me af hoe diep ze eigenlijk in je oor kunnen kruipen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
18K

Het beste antwoord

Het vliegje dat uit je oor moest worden gehaald, kon niet verder geraken dan je trommelvlies.
De gehoorgang is gemiddeld 2,5 cm lang, heeft de vorm van een koker die een doorsnee heeft van 1 cm en eindigt aan het trommelvlies welke die gehoorgang afsluit.

Toegevoegd na 10 uur:
Besluit: Het insect heeft geen apparatuur om zich door het trommelvlies te boren, het moest wel verwijderd worden daar het vermindering van je gehoor kon veroorzaken.
Plaatje bij antwoord
Z512099
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk moet die verwijderd worden, al is het alleen maar om de last die het veroorzaakt.

Andere antwoorden (1)

Er komt wel eens ooit voor, je ziet het soms ook wel op het nieuws voorbij komen in kranten, dat een klein insect je oor inkruipt en zo je lichaam indrinkt. Ze kunnen als het waren dus door het hele lichaam. Nog niet zo heel lang geleden bleek bij iemand die zware hoofdpijnklachten had, dat er een insect achter zijn oog zat van ongeveer 20 mm! Uit onderzoek was gebleken dat deze als klein insect door de oor naar binnen is gegaan en in het lichaam is gaan groeien. Maar dit gebeurd uiteraard zelden!