Wat maakt een gezicht mannelijk of vrouwelijk?

Je kunt vaak aan iemands gezicht zien of het een vrouw of een man is, maar waar zit dat hem in? Mensen die van geslacht willen veranderen gebruiken vaak een hormoonkuur om dit te bereiken en dan worden hun gelaatstrekken inderdaad anders.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
3.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij een man is de kaak wat hoekiger, maar dat verander je niet met een hormoonkuur.
SimonV
9 jaar geleden
Een grote schedel, breed gezicht, korte neus en smalle ogen worden als mannelijk gezien. Bij vrouwelijke gezichten ligt dit anders. Daar speelt lichaamsvet een belangrijke rol. Een hoger vetgehalte maakt het erg lastig om op basis van schedelkenmerken een gezicht als vrouwelijk te identificeren. http://www.brainmatters.nl/news/schedelvorm-bepalend-voor-mannelijk-gezicht/
SimonV
9 jaar geleden
Hier staan ook nog wat verschillen:
http://design.tutsplus.com/articles/the-differences-between-male-and-female-portraits--vector-14954

Het beste antwoord

Uit onderzoek is gebleken dat een grote schedel, breed gezicht, korte neus en smalle ogen als mannelijk worden gezien.
Bij vrouwelijke gezichten ligt dit anders. Daar speelt lichaamsvet een belangrijke rol. Een hoger vetgehalte maakt het erg lastig om op basis van schedelkenmerken een gezicht als vrouwelijk te identificeren.

Dat veel mannen een grote neus hebben betekent dus niet dat een grote neus als mannelijk wordt gezien.
SimonV