Wat is de gemiddelde leeftijd van een schildpad?

Hoe oud word een schildpad en hoe oud kunnen ze maximaal worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
19.2K

Het beste antwoord

Bepaalde schildpadsoorten kunnen de leeftijd halen van 150 tot 180 jaar (bijvoorbeeld een Tongaschildpad), de oudste Tongaschildpad heette 'Tui Malila' overleed op 189 jaar.
In een dierentuin in Paington zat een landschildpad van 116 jaar oud.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit zijn de gemiddelden van enkele schildpadsoorten:

Griekse landschildpad: 50 jaar en ouder
Roodwangschildpad: 35 jaar en ouder
Bijtschildpad: 100 jaar en ouder