Welke planten(zaden) zijn geschikt voor graspoppetjes?

Ik heb vandaag een grappig kado gekregen van mijn schoonmoeder. Een poppetje met als hoofd een bolletje waar met wat zon en water haar/gras uit zal groeien. (die van haarzelf had na 3 dagen bij het keukenraam al wat sprieten van ongeveer 1,5 cm)

Na wat googlen bleek het iets te zijn wat vaak door kinderen wordt/werd geknutseld. Een graspop! Lijkt me leuk om met mijn enige nichtje te maken!!

Maar ik heb geen gras in mijn tuin en om nou bv een kilozak graszaad te kopen terwijl ik maar een paar lepels zaad nodig zal hebben... Dus mijn vraag/vragen...

Zijn er kleine zakjes graszaad te koop?? En is er een bepaalde soort meer geschikt voor zo'n knutseltje?? Of kan ik hier misschien een heel andere plant voor gebruiken?? Bv een van die kleine zakjes zaadjes die je vaak in tuincentra en derg ziet?? Of misschien zelfs iets eetbaars als waterkers!!

De plantjes moeten wel snelgroeien (zichtbaar na een paar dagen), uit een panty met potgrond/zaagsel/enz kunnen groeien voor de 'pop'vorm en er tegen kunnen als een kind de 'haren' knipt.
Een beetje weerstand (binnen staan, niet meteen doodgaan als het kind een keer vergeet water te geven, enz) zou natuurlijk ideaal zijn...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
14.4K

Het beste antwoord

Daar kun je het beste tuinkers voor nemen, dat groeit razendsnel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tnx