Welk dier op deze planeet knuffelt het meest?

(dit is geen raadsel) :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.7K

Het beste antwoord

de bonovo - bij alles (eten verdelen, ruzies, en natuurlijk bij vlooien en andere interacties)

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry - ze heten 'bonoBo...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
had het net voor de zekerheid nog even zitten googlelen, en nu is jouw antwoord er : ja, FaberYejo : je hebt helemaal gelijk ; +1 van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, maar ze doen het met de gezichten naar elkaar toe, en dat geeft het naar mijn mening een hoog knuffelgehalte....en ze komen ook niet elke keer dat ze 'fokken' tot een zaadlozing als het man/vrouw is, bovendien komt man/man en vrouw/vrouw óók voor bij de Bonobo's - dus toch (in mijn perceptie) meer geknuffel dan sex

Andere antwoorden (13)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds wanneer is de mens een dier?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sinds mensenheugenis :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens is het ergste roofdier idd en als het aan mij ligt idd ook de grootste knuffelaar ........helaas heb ik het niet voor het zeggen......
De mens en dan de kat en vooral die twee onderling...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De katachtigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de bonobo denk ik :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knuffeldieren.

Agaporniden. Bijgenaamd: de liefdesvogels.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dolfijnen zijn er ook niet vies van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dwergpapegaaien, officieel Agapornissen genoemd.
Deze beestjes hebben dan ook als bijnaam: Lovebirds
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Apen zijn de grootste knuffelaars.

Bij hen is lichamelijk contact een belangrijk sociaal contactmiddel. Vlooien, is niet alleen vachtverzorging, het bevestigt ook de saamhorigheid. Ook babies worden vaak geknuffeld, en de heledag aan moeders borst of op haar rug rondgesleept. En er wordt ook geknuffeld om de rangorde te bevestigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chimpansees.
Maar mijn eerste gedachte was om eerlijk te zijn : Oma's en vrijgezelle tantes :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meesleepbeest.
Ik zie hem bij deze vraag niet opduiken, maar hij zal het wel te druk hebben met knuffelen.Hij wordt jaren achtereen door (vooral) klein mensjes overal me naar toe gesleept, nat gekwijld en stuk geknuffeld.
jc54
14 jaar geleden
Zonder twijfel. Absoluut nummer 1 met afstand.
Het zijn Agapornissen. Kleine papagaaiachtigen.In engelstalige landen love birds genoemd.
Doen het de hele dag door
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beren daar komt ook het woord knuffelbeer vandaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk. +1!
Troetelberen. (Je herkent ze aan de vormpjes op de buik.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de schoothond