Is het mogelijk om high te worden van gas dat komt menselijke uitwerspelen?

Het wordt jenkem genoemd, het is een drug die uit Afrika zou komen. Het wordt gemaakt door menselijke uitwerpselen in een fles te stoppen en ze 2 weken afgedekt door een ballon te laten verdampen. De damp (het gas dat in de ballon terecht komt) heet Jenkem, als je dit inhaleert wordt je high.

Kan dit echt of is het een broodje-aap verhaal?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Het beste antwoord

Ik weet wel dat er SO of SO2 inzit( mijn scheikunde is niet zo goed) en dat zou bij een bepaalde MAC-waarde bedwelmend kunnen werken. Of je hier high van wordt weet ik niet, maar te veel is giftig en slecht voor je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Lijkt me een "bad trip".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jenkem is van oorsprong Zambiaanse drug die gemaakt wordt van menselijke ontlasting, door het inhaleren van jenkem gaat men zwaar hallicuneren. Men maakt jenkem door menselijke uitwerpselen in een fles te stoppen, een ballonetje aan de fles vast te maken en de fles ongeveer twee weken in een warme omgeving te laten staan. Er zijn veel sterke verhalen over jenkem, er werd een tijdje beweerd dat jenkem massaal gebruikt werd op Amerikaanse scholen, dit bleek echter een grote grap te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wel een goedkoop alternatief.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou zeggen probeer het eens en laat het ons weten :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben erg bang voor de motivatie achter deze vraag.
Als het antwoord 'ja' is, ga je je dan in je bek laten schijten?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, ik ga er niets mee doen. Ik gebruik geen durgs en ben het ook niet van plan. Ik ben gewoon nieuwsgierig, dat is alles.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is wel geruststellend.
Ha, die MDV;

Ik had er nog nooit van gehoord. Ik denk dat ik nu ook begrijp waar de kreet 'heavy shit' vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee, niet het gas, maar je kunt wel de gedroogde uitwerpselen in een joint rollen en roken. kan eventueel ook als spacecake.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wil niet weten waar jij aan zulke ideen komt, maar het is mogelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op het internet hoor je soms rare verhalen ;) Hoe weet je eigenlijk dat het kan terwijl je zo van het idee schrikt?
Wel kun je er misselijk van worden.