Wat is het oudste levende wezen?

Het zal wel een boom zijn gok ik...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.3K

Het beste antwoord

Voor zover je een boom een wezen kan noemen dan.
Er is een soort zeegras in de Middellandse zee, dat luistert naar de mooie naam Posidonia oceanica, waarvan men zegt dat het 100.000 jaar oud is.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij blijkt zojuist mijn antwoord te hebben verslagen, hé wat jammer nou xD dacht ik toch echt gelijk te hebben...
AWM
14 jaar geleden
Nee, het lijkt op een dot gras dat al 100.000 jaar in leven is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kunnen ze dat nu bepalen?
AWM
14 jaar geleden
Geen idee. Het wordt hier bevestigd, met een 'mogelijkerwijs':
http://en.wikipedia.org/wiki/Posidonia_oceanica
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt ook wel een beetje op de woestijnroos, de roos van jericho

Andere antwoorden (10)

dat is een booom uit zweden, een spar, ziet er best wel indrukwekkent uit, als je bedenkt dat hij al 9550 jaar leeft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
buitenaardse wezens misschien? :D

Toegevoegd na 2 minuten:
we weten niet van hun bestaan dus, misschien zijn ze er langer dan je denkt:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn bacteriën die 250 Miljoen jaar bijna onveranderd in leven zijn gebleven...

http://www.extremescience.com/OldestLivingThing.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Als je je bron nou eens zou lezen, dan zou je begrijpen dat ze niet in leven zijn gebleven. Ze zijn opnieuw tot leven gewekt. Als deze onbetrouwbare bron al klopt. -1
En 't kan nog langer. Miniscule bacteriën of nog kleinere beestjes, kunnen in de ruimte miljarden jaren zweven en dan, als ze bijv. toevallig op een gunstige planeet komen, weer verder gaan met reproduceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Zou je een bron willen noemen? Lijkt me namelijk erg onwaarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werd eens beweerd op discovery-channel.
Een meer dan vierhonderd jaar oud weekdier dat voor de kust van IJsland is opgevist, is het tot nu toe oudste levende wezen. Wetenschappers hebben de mossel geschat op tussen de 405 en 410 jaar oud. Experts van Bangor University in Wales hebben de leeftijd berekend aan de hand van het aantal ringen op de schelp. Het weekdier is Ming genoemd naar de Chinese Mingdynastie die aan de macht was toen het geboren werd. Onderzoekers zullen Ming bestuderen om erachter te komen hoe het kan dat sommige dieren zo'n hoge leeftijd weten te bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oudste boom die er op heel de wereld te vinden is, is 4300 jaar oud. en raad eens wat er zich 4400 jaar geleden afspeelde op aarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een ééncellige "voortplant" door splitsing, heb je dan twee nieuwe organismen, of één nieuwe, plus de oorspronkelijke?

Want in het laatste geval kun je zeggen dat er een aantal rond moeten zwerven van zo'n 3,8 miljard jaar oud, of zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ééncelligen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het over dieren hebt. De schildpad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij is het plankton. Hele kleine lcihtgevende visjes dacht ik. Ze leven in ieder geval in zee en worden door andere vissen gegeten.