Waarom hebben niet groen planten ook bladgroen?

Bij wetenschappelijk werk op school hadden we dat onderzocht maar
nu moeten we er een verslag over maken en een verklaring geven
waarom er toch bladgroen zit in niet-groene bladeren, zouden jullie mij willen helpen aub? Het is nog al dringend

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.5K

Het beste antwoord

Niet-groene planten met bladgroen zijn eigenlijk ook gewoon 'groen'. Alleen is er nog een andere kleur (vaak rood) aanwezig die zo sterk is dat voor onze ogen het groen niet meer waar te nemen is.

Zie het maar als het mengen van 2 kleuren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier volgen wat kleur bepalende stoffen in (bladeren van) planten: Anthocyaan is rood van kleur, xantofyl is geel en caroteen oranje.

Toegevoegd na 7 minuten:
Voor het geval ik je vraag niet goed geïnterpreteerd heb: niet-groene planten hebben dus bladgroen om dezelfde reden als gewoon groene planten dat hebben: namelijk om fotosynthese te kunnen doen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt!!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u