Wat voor type/familie kever is dit?

Het gaat me niet om de exacte soort, maar de familie. Het is een exotische kever, het lijf is 7-9 cm lang. Typerend zijn de grote voorpoten met vertakkingen. Geen voelsprieten. Boven het mannetje, onder het vrouwtje.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie geen foto?

Antwoorden (2)

Het zou het Vliegend Hert kunnen zijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_hert
Hier ziet hij een beetje rood, maar ik ken hem vooral zwart.
Google zelf even verder. Er is veel over te vinden.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een vliegend hert heeft 6 poten, dunne voelsprieten en grote gewei-achtige kaken. Deze kever heeft geen voelsprieten, 4 normale poten en 2 extra lange poten en geen grote kaken.
Ivana
10 jaar geleden
Dan weten we in ieder geval welke het NIET is. ;)
Ivana
10 jaar geleden
@LGA. Merman geeft alleen aan dat er onderling verschil is tussen de poten en opgeteld zijn het er bij hem ook zes! ;)
De "Cheirotonus Macleayi Formosanus" uit Taiwan komt behoorlijk in de buurt. De kleuren ervan zijn op jouw foto niet goed te zien. Het zal in elk geval een 'langarm mestkever' uit de familie van de Cheirotonus zijn. Als je op die naam plaatjes zoekt zie je direct de overeenkomst.

Toegevoegd na 11 minuten:
Hier staan prachtige foto's van deze diersoort: http://carnivoraforum.com/topic/9688965/1/
Amadea