Waarom gaat het haar van de mens soms door de war tijdens het slapen?

Na het slapen heb ik eigenlijk altijd een pluk haar dat omhoog staat op de plek waar mijn hoofd het kussen raakt. Hoe is het mogelijk dat wanneer ik mijn haar hard tegen mijn kussem heen en weer beweeg er geen plukken ontstaan maar na het slapen wel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Dat komt omdat je je tijdens je slaap regelmatig omdraait.
Meestal zo om de 20 minuten.
Aangezien je kussen niet meedraait, gedraagt het kussen zich als een soort haarborstel die willekeurig door je haar gehaald wordt.
Reddie
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat komt door de langduriger lighoudingen en het transpireren tijdens je slaap. Daardoor worden de verschillende haarstanden als het ware gefixeerd.