Lineus longissismus. Dit beestje een snoerdier (soort worm) is ook eens op Animal Planet geweest en had daar toen een lengte van 65 meter. 30 meter is een lengte die met zekerheid bevestigd kan worden. Maar Animal Planet lijkt me de minste niet, die zullen toch wel weten welk diertje ze voor de camera hebben mag ik hopen ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
60 meter is niet heel erg ongewoon voor dit beestje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De blauwe Vinvis

Toegevoegd na 42 seconden:
je weet toch.. zo'n grote visje in de zee. zo'n wallievisje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De blauwe vinvis (circa 30 meter meen ik me te herinneren).

Toegevoegd na 33 seconden:
Herstel: 33 meter zelfs volgens wiki
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De snoerworm kan de langste lichaamslengte bereiken namelijk 50 tot 60 meter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een piton is ook vrij lang.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Portugees Oorlogsschip, zijn vangarmen bereiken een lengte van ca.50 meter.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus als hij twee armpjes uitstrekt zit op ca.100 meter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
een giraffe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een soort zeewier dat kilometers lang kan worden, maar dat telt niet echt als dier.
Dan heb je nog koraal, dat kan honderden kilometers lang en breed, typ maar eens op google earth of wikipedia in great barrier riff.
Helaas bestaat een rif uit miljarden eencellige diertjes en hun skeletten dus dat telt ook niet als een individueel dier.
Van de echte dieren is dus de snoerworm inderdaad de langste.
Maar je kan een schimmel ook als een dier beschouwen en dan zijn de paddenstoelen met de wijdstverspreidde sporen toch de grootsten. En de maximale lengte van de mens is trouwens 2.72 door Robert Pershing Wadlow.