hoeveel soorten wolven bestaan er?

Hallo, ik wil graag weten hoeveel soortwn wolven er bestaan. ik ben erg geïnteresseerd in wolven enzo dus ik google vaak op he trefwoord Wolven maar ik blijf me altijd afvragen hoeveel soorten er van dit prachtige wezen bestaan? Ik hoop dat iemand het wel weet of kan vinden. alsvast bedankt

Groetjes.... :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
5.2K

Antwoorden (2)

Er zijn zo'n 30 ondersoorten van de wolf ondergescheiden in verschillende werelddelen door de wetenschappers. De wolven worden vaak genoemd naar de plekken waar ze leven bv. Mexicaanse en Europese wolven. Twee daarvan zijn de timberwolf en de toendrawolf. De timberwolf (timber is Engels voor hout) leeft in bossen van Noord-Amerika. En de Toendrawolf leeft in het hoge noorden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als ik in duitsland door een wolvenpark loopt heb ik daar zwarte smalle wolven gezien en in nederland blijdorp zijn het toch weer hele andere !en wat is dan een manenwolf? want hij is wel anders dan een dhole want hij heeft zwarte poten en is ook langer?
er zijn 42 soorten wolven jackywolf1998
sommige zijn bijna uitgestorven jammer want het zijn prachtige dieren
ik leef met je mee groetjes :)