Vanuit texel; Wat is de reden dat ganzen smorgen land inwaards vliegen en savonds zee richting. Heel soms omgekeerd. Maken veel lawaai en vliegen in v

Vanuit texel gezien.
Waarom vliegen ganzen smorgen land richting en savonds richting zee??? Ze vliegen in V vorm.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Zeker is dat ze landinwaards gaan om te eten: ik meen dat er op Texel een polder speciaal voor de ganzen is ingezaaid met mals eten, terwijl ze elders worden verjaagd.
Zeewaards gaan ze om te slapen.
Voor zover ik weet slapen ganzen niet op zee, maar wel op open water, dus wellicht is dat daar in de buurt te vinden?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ganzen vliegen meestentijds in V-vorm, dat spaart energie.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk ook dat Rieneke 1 het juist heeft Ik heb onlangs gehoord dat ook de meeuwen dat doen , tientallen km. landinwaards vliegen om te eten en 's avonds terug naar zee ,zal hetzelfde fenomeen zijn.