Welke motten of rupsen maken deze spinsels (zie foto's)?

Eind juni waren enkele struiken volledig ingepakt met witte spinsels. Welke insecten zorgen daarvoor?

Picture for question
10 jaar geleden
in: Biologie
2.9K

Het beste antwoord

Spinselmotten maken deze. Regelmatig verwarren mensen de eikenprocessierups
met de spinselmot. Spinselmotten zijn rupsen die verschillende soorten bomen en struiken kaalvreten ( i.t.t. de eikenprocessierups die hoofdzakelijk op eikenbomen zit),
en met een dicht wit zijdespinsel inkapselen. Spinselmotten hebben geen brandharen en zijn niet hinderlijk voor de mens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pieter2011
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Ik vermoedde al zoiets, maar wist het niet zeker.