Ja, HET menselijk ras.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
DNA is biologie en daar aan kan je zien welk soort wezen het is.
Zo heeft ook de mens een speciefiek DNA. Dit is bv de reden dat de mens zich niet kan vermeerderen met een dier.
Maar denk nu niet dat er een enorm veel verschil is tussen bv en regenworm en de mens. Maar het zijn wel die kleine verschillen die ieder wezen onderscheid
Robby bb
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Biologisch gezien is de mens een diersoort. Een diersoort is gedefinieerd als een groep individuen die kunnen kruisen en vruchtbare nakomelingen voortbrengen.
Wanneer er gesproken wordt over HET menselijk ras, dan is dat een verkeerde vertaling van "The human race", hetgeen niets anders betekent dan "de menselijke soort" of "de mensheid".
Er zijn wel rassen te onderscheiden binnen de menselijke soort. Net als binnen andere diersoorten. Er is echter veel discussie mogelijk over de vraag hoe je zo'n indeling moet maken. Daarbij speelt vaak een grote rol wat men "politiek correct" vindt. Ik zal hier daarom geen indeling geven maar slechts verwijzen naar wat er op Wiki over dit onderwerp geschreven is.
WimNobel
10 jaar geleden
Kristal
10 jaar geleden
Precies.
+1
Bedoel je zoiets als dit?

In de biologie heb je 6 rijken voor alle levende organismen:
De Archaea, ofwel: oerbacteriën of archaebacteriën
De bacteriën
De protisten, geen idee wat dat is ;-)
De Planten
De Schimmels
De Dieren

De mens valt onder de dieren:

Dierenrijk, ook wel genoemd: Animalia
Stam: Chordata, ofwel Chordadieren
Onderstam: Vertebrata, ofwel Gewervelden
Klasse: Mammalia, ofwel zoogdieren
Superorde: Euarchontoglires, ofwel Supraprimates
Orde: Primaten, ofwel opperdieren
Onderorde: Haplorhini, ofwel apen en spookdieren
Infraorde: Simiiformes, ofwel apen
Parvorde: Catarrhini, ofwel smalneusapen
Superfamilie: Hominoidea, ofwel mensapen
Geslachtengroep: Homo, ofwel mens
Soort: Homo sapiens, ofwel de moderne mens
Ondersoort: Homo sapiens sapiens, dit is de enige nog levende soort van dit geslacht.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit klopt ook niet viridiflavus. Muizen zijn ook populair onder onderzoekers omdat de muis net als de mens een zoogdier is en in genetisch opzicht sterk overeenkomt met de mens. Van ongeveer 99,5 procent van alle muizengenen bestaan in de mens vergelijkbare genen. Alleen liggen veel genen van de muis niet op dezelfde chromosomen als bij de mens. Toch ligt, verspreid over de chromosomen, ongeveer 90 procent van de genen van de muis in vrijwel dezelfde volgorde als bij de mens. Zo’n vijf procent van de volgorde van de nucleotides (A, C, G en T) in het DNA van de muis is zelfs gelijk aan het DNA van de mens. De biologische processen die in het lichaam van de muis plaatsvinden, lijken ook behoorlijk op die van de mens. http://www.allesoverdna.nl/