Wie herkent deze vlinder?

Hij zat op een muur en viel nauwelijks op door schutkleur. De uiteinden van de vleugeld en de kop leken wel op afgebroken takjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is het een mot. Dat zie je aan de vorm van de vleugels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, máar zijn heel veel soorten van, deze heb ik niet kunnen vinden...

Het beste antwoord

Hij vertoont behoorlijke gelijkenis met een Wapendrager, Phalera bucephala. Dat zijn echte camouflagekampioenen. Met groot zelfvertrouwen zitten ze soms op een open plek, in de veronderstelling dat toch niemand ze kan zien.
Plaatje bij antwoord
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is een onherroepelijk het juist antwoord. Knap dat je dit vond, ik heb lang (niet lang genoeg) gezocht naar 3 kenmerken, lichte vlekken onderaan de punten, en een donker hoofd.
Een dikke +, ik kan er maar één geven...

Andere antwoorden (1)

Dat is een vlindermotje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
vlindermotje?niets van terug te vinden op google
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag ik me ook af...