Welke rups eet een bananenschil?

Vandaag trof ik in een rijpe banaan drie rupsjes aan die zich door de schil heengegeten hadden. Twee zaten aan de binnenkant van de schil en zag ik pas na het schillen, de derde zat half in de schil en stak half uit. De rups is melkachtig witgrijs met een zwarte kop. Volgens de VWA is het niet de rups van de bananenboorder, maar van welke vlinder zou het dan kunnen zijn? Ik ben heel nieuwsgierig naar wat deze "rupsjes-nooit-genoeg" kunnen zijn. Rupsen in appels, ja, maar in bananen nog niet eerder gezien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer je goede foto's hebt wil ik best eens een poging doen het dier te determineren.
Onder de pesticiden kwam ik weinig tegen dat te maken heeft met rups-dieren.
Amadea
10 jaar geleden
Hebben ze op dat melkachtig witgrijze lijfje kleine zwarte streepjes?

Antwoorden (1)

het kan de slawortelboorder zijn maar ik heb geen zekerheid omdat ik geen beeldmateriaal heb
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
http://www.plantaardig.com/groenteninfo/images2009wp/Verwelkenuwbijnaoogstbarekroppenslaook_12DF7/rupsslawortelboorder_thumb.jpg
Komt niet overeen met de beschrijving in de vraag.