Is het afhankelijk van de wijze waarop iemand sterft dat zijn ogen open of dicht zijn, of zijn ze altijd open? Waardoor komt dat?

Vaak zie ik bijv. op tv dat als iemand zich heeft opgehangen zijn ogen vaak open zijn.
Is de meest 'ontspannen' situatie dan dat je ogen open zijn?

erotisi
10 jaar geleden
in: Biologie
14.3K
anneliez
10 jaar geleden
waarschijnlijk wel, anders zouden we de hele dag moeite hebben onze ogen open te houden (zelfs als we goed geslapen hebben

Het beste antwoord

Het ligt aan de situatie op het moment dat iemand sterft.

Is dit in slaap of coma,dan zullen de ogen gesloten blijven,maar overlijdt iemand die bijvoorbeeld wakker in een stoel zit of op straat loopt en neer valt,dan zijn de ogen open.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het schijnt dat de meest ontspannen houding half open is. Als je in films de ogen volledig open ziet staan dan is dat dus niet zoals dat normaal gaat. Voor de lijkstijfheid intreedt kun je de ogen overigens wel sluiten maar om ze dicht te houden gebruiken ze speciale lenzen.